نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2477
-
الف
+

«ابراهیم حاتمی کیا»: جای یک سریال قرآنی در آثارم خالی بود/ با انگیزه این مسئولیت سنگین را می پذیرم

«ابراهیم حاتمی کیا» به عنوان کارگردان سریال تاریخی «موسی ع» انتخاب شد.

به گزارش آی فیلم2، چندی است موضوع کارگردانی سریال حضرت "موسی(ع)" مطرح می‌شود. از آنجائیکه «جمال شورجه» کارگردان اول این مجموعه تلویزیونی دچار بیماری شد  بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران نگران سرنوشت تولید این مجموعه تلویزیونی‌ فاخر شدند که مثل برخی از کارهای دیگر همچون "امام حسین(ع)" و "ملک سلیمان" و حتی خیلی از کارهای دیگر بلاتکلیف باقی نماند.

روز گذشته اخباری در رسانه ها نشر شد مبنی براینکه سریال «موسی ع» با یک کارگردان جدید روند تولید خود را پیش می برد و حال امروز خبر حضور «ابراهیم حاتمی کیا» کارگردان پرآوازه ایرانی در این سریال به طور قطعی تایید شد.

گفته می شود حاتمی‌کیا بعد از مذاکرات صورت گرفته میان او و مسئولان سازمان صداوسیمای ایران کارگردانی سریال موسی (ع) را که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های نمایشی تاریخ تلویزیون این کشور می باشد، پذیرفته است.

حاتمی‌کیا که از مدتی پیش متن فلم‌نامه این سریال را در دست گرفته، هم‌اکنون مصروف بازنویسی این فلم‌نامه است تا بتواند هرچه زودتر کار خود را آغاز کند.

 

حاتمی‌کیا طی یک مصاحبه با بیان اینکه پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌داند، تأکید کرده است: در میان آثار متعددی که ساخته‌ام جای یک کار قرآنی را خالی می‌بینم و به همین علت باانگیزه و علاقه این مسئولیت سنگین را می‌پذیرم.

«ابراهیم حاتمی کیا» تاکنون کارگردانی دو سریال تلویزیونی «خاک سرخ» و «حلقه سبز» را در آغاز و میانه دهه هشتاد در کارنامه کاری خود دارد و سریال حضرت موسی (ع) نخستین کار تاریخی او در میان کار‌های تلویزیونی و سینمایی‌اش به شمار می‌رود.

«هویت»، «دیده‌بان»، «مهاجر»، «وصل نیکان»، «از کرخه تا راین»، «خاکستر سبز»، «بوی پیراهن یوسف»، «برج مینو»، «آژانس شیشه‌ای»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «ارتفاع پست»، «به رنگ ارغوان»، «به نام پدر»، «دعوت»، «گزارش یک جشن»، «چ»، «بادیگارد»، «به وقت شام» و «خروج» از جمله مهم ترین آثار سینمای ایران می باشد که آقای حاتمی کیا کارگردانی آن را به دوش داشته و تاکنون حدود ۴۰ جایزه داخلی و خارجی را از آن خود کرده است.

فلم‌نامه سریال حضرت موسی (ع) را مرحوم فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر (ع) نوشته است که بعد از درگذشت او، کارگردان بنام سینما و تلویزیون جمال شورجه مسئولیت ادامه کار او و کارگردانی سریال حضرت موسی (ع) بر عهده گرفت، اما به دلیل بیماری که  گریبانگیر شورجه شد، قرار شد کارگردانی جدید مسئولیت کار را بر عهده گیرد و در نهایت ابراهیم حاتمی‌کیا انتخاب شد.

ب م

نظر شما
ارسال نظر